Nadzor vozača motocikala i osobnih automobila koji grubo krše prometne propise“.

Policija

Sukladno praksi iz proteklih godina za ostale vrste vozila, u razdoblju od 12. travnja  i 13. travnja 2024.,  provest će se preventivno-sigurnosna akcija  u prometu pod nazivom “Nadzor vozača motocikala i osobnih automobila koji grubo krše prometne propise“.

            Sukladno  dosadašnjim pokazateljima o prometnim nesrećama mopedista i motocikljista, postoji još puno prostora za poboljšanje sigurnosti ove skupine u prometu, pa zbog nadolazećih nepovoljnijih vremenskih uvjeta, ovom prilikom iznova apeliramo na mopediste i motocikliste da se: kreću propisanim brzinama, odnosno da brzinu prilagode uvjetima na kolniku, upravljaju s položenim vozačkim ispitom i potrebnom kategorijom, vozilima koja su registrirana odnosno vozilima koja imaju važeću prometnu dozvolu i tijekom vožnje da obavezno koriste zaštitnu kacigu, ali i drugu opremu koja nije propisana, ali je korisna posebice prilikom sudjelovanja u prometnim nesrećama kada ublažava njihove posljedice. Tu u prvom redu mislimo na motociklističke jakne, hlače, kombinezone, rukavice, čizme, štitnike i dr.

              Koristimo prigodu te posebno naglašavamo obveze i odgovornost roditelja mladih osoba koje koriste motocikle i mopede, odnosno apeliramo na roditelje da, prije same kupnje mopeda i motocikla, poduzmu sve potrebne predradnje (polaganje vozačkog ispita, obavljanje tehničkog pregleda i registracije vozila, provjera tehničke ispravnosti vozila, kupnja zaštitne kacige i druge potrebne zaštitne opreme), kako bi isti bili što zaštićeniji i osposobljeniji za sigurno sudjelovanje u prometu.

Najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju:

  • kreću se neprilagođenom i nedopuštenom brzinom,
  • ne nose zaštitne kacige,
  • kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila,
  • precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu,
  • obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera
  • voze sa neupaljenim svjetlima tijekom dana čime su uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike
  • upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima,
  • upravljaju prije stjecanja prava,
  • uklanjaju blokade na mopedima.

Najčešće greške vozača automobila u odnosu na motoriste:

  • oduzimaju im prednost prolaska,
  • prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila, ne pridaju dovoljno pozornosti ovoj kategoriji vozača, tako da im se često nađu u tzv. „mrtvom kutu“ bočnog ogledala,
  • prilikom opisanih radnji često ne vode računa da su motocikli vozila koja obzirom na omjer masa/snaga na kratkim dionicama mogu ostvariti jako velika ubrzanja

Savjeti i preporuke  za vozače mopeda i motocikala:

  • prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,
  • uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu  (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
  • zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
  • provjeriti tlak u gumama,
  • upaliti dnevno ili kratko svjetlo,
  • ne upravljajati pod utjecajem alkohola ili droga,
  • poštivati dopuštena ograničenja brzine,
  • prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
  • prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga,
  • izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
  • prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se od središnje crte ( jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera ),
  • ne voziti slalom između vozila,
  • kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati i ne dokazivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla.
  • predviđati poteze vozača (drugih) automobila,
  • voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
  • voziti sredinom prometnog traka (iznimka je situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
  • poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu,